Venture se sajdou

Místo pro představení vašich strojů.

Re: Venture se sajdou

Příspěvekod Picasso » ned 28. bře 2021 8:00:03

Ahoj, v Osoblaze jsem si před dlouhým časem postavil barák, ale pak jsem se toulal různě po světě a zakotvil jsem teď na polosamotě u Jizery kousek od Benátek na Jizerou, dělám v Praze. Do Osoblahy už jezdím jen občas, posekat zahradu, opravit střechu na stodole... Na Moravu (ono to je sice Slezsko, ale čtou to i ostatní, tak ať jsou v obraze :D ) mám v plánu se juknout nějak po té akci "Kdo se bojí, nesmí z okresa", snad už to brzy skončí. Mimochodem, najet 65 tis na jedné motorce, klobouk dolů... Je to škoda, protože rád bych pokecal, dověděl se třeba jak vypnout to usyčené rádio (na STK ostuda jak kráva), kde je baterka, kde zkontroluju provozní kapaliny, jak sundám sedlo... Díky za pozvání, snad využiju později. Na oplátku nabízím azyl (popřípadě skleničku domácí pálenky, točeného pifka nebo i toho kafíčka) a to i komukoliv z fóra. Mám tu malou sbírku motorek (spíš její část), pro pány v mém věku radost na pohled. Chystám se, že na tom budu dělat, ale myslím, že už v životě nemám dostatek času, abych to do smrti stihl, ale to mi asi ani nevadí. Chci teď u Venturky sundat sajdu, vyměnit všechny kapaliny, dá to to po těch letech stání zase do richtiku...trochu pak s kamarády pojezdit "po okrese".. Snad bych se něco o Venturce dověděl...( Vložil bych fotku, ale nějak mi to nejde.
Picasso
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon 15. bře 2021 15:28:17

Re: Venture se sajdou

Příspěvekod Picasso » ned 28. bře 2021 10:45:45

Ahoj ahoj...Tak jsem našel pod motorkou loužičku oleje. Nebývá to dobré znamení, jenže je tam prd vidět, sajda překáží. Nedalo mi to a juknul jsem, odkud by to mohlo být. Tedy sajda dolů, motorka na bok, ale nikde ani kapka, nic od oleje, žádná známka, odkud by to mohlo být. Alespoň jsem tedy už zjistil, kde se sundává sedlo, kde je baterka :D . Udělám dnes nějaký výlet, uvidím jak se jezdí bez sajdy a budu si dávat pozor na olej. Já si myslím, že při nalévání se dostal někam do spodku kapotáže a teď při tom verglování to vyteklo. Byl jsem v týdnu na výletě, jezdil jsem se sajdou v luftě, chtějíc vystrašit osádku a motorka přece jen už přes 10 let nepoznala náklon, někde odněkud to asi vyteklo, ale ověřím.
Po odmontování sajdy ale zjišťuji, že je pravá strana na několika místech poškrábaná (ne úplně, ale takové ty povrchní škrábance, které se musí přebrousit). Myslím, že se to stalo při montáži, seřizování, přizpůsobování sajdy k motorce, jsou to místa neobvyklá. Navíc hlavy neoriginálních šroubů už s povrchovou korozí, táhla zespodu také doškrábaná. Trošku zklamání. Na druhou stranu - první škrábanec vždy bolí nejvíce, takhle už to mám za sebou. Na světle bez sajdy je vidět, že motorka už v provozu byla...
Prosba - stává se mi, že mi zničeho nic začne strašně hlasitě "syčet" rádio. Je to nepříjemné, nedá se to ztlumit, zeslabit, pokoušel jsem se přepínat mezi zdroji vstupu - nic. Jednině vypnout zapalování. Není tam někde tlačítko, kterým se dá celé audio vypnout?
Další otázka na zkušené: Mám přípojku na interkom a to jak u řidiče, tak i u spolujezdce. Já vím, že dnes je to už úplně jinde, jsou bezdrátová bluetooth sluchátka, spojení s telefonem... ale tohle patří k tomu. Já, ač jsem si to kdysi koupil, jsem to nikdy nepoužil. Na motorkách jezdím až na opravdu vzácné výjimky sám, tohle však má být motorka už pro dva, tři. Je to dobrý? Oplatí se sehnat si originál, nebo je už lepší pokračovat s dnešní technologií? Pokud je lepší originál, kde to najdu?
Děkuji
Picasso
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon 15. bře 2021 15:28:17

Re: Venture se sajdou

Příspěvekod Dědek » ned 28. bře 2021 11:29:19

Ahoj,
pokud jde o to syčení rádia, tak nevím, může tam bít víc faktorů. Rádio se zapíná a vypíná podržením levého tlačítka na rádiu ( AUDIO ).Pokud jde o intercom, propojovací káblíky jsou shodné s golďasem. Pokud máš na výstupu pětikolík, koupíš je u Pokory tady:
http://progoldwing.cz/interkomy/1413-ha ... -sada.html
Ovládání rádia je obsaženo v návodu na OBSLUHU A ŮDRŽBA, který je uložen v naší sekci TECHNIKA - SERVISNÍ INFORMACE.
Něco málo je i tady:
https://www.youtube.com/watch?v=u9-G4TPteCw
https://www.youtube.com/watch?v=OjVmoGu4jXE
Dědek 8-)
Dědek
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 270
Registrován: pon 11. bře 2013 15:30:25
Bydliště: Fryšták u Zlína

Re: Venture se sajdou

Příspěvekod Mirlos » ned 28. bře 2021 20:35:19

Ahoj Picasso,
loužička od oleje může být od zadního tlumiče, záleží ve které části spodku byla. Hoď si tam karton a kontroluj kapky ( olej, voda, brzdovka-spojka ) a budeš chytřejší. Normální stav je naprostá sušenka.
Olej se nemá při nalévání kam zalézt, aby po čase někde kapal. Navíc při výměně přece každý po sobě utře jak nalévací otvor, tak okolí filtru.
Co se týče interkomu, mám originály a nějak to teď ani nepoužíváme. Pochopitelně je máme zadlabané v helmách. Když nás před časem jezdívalo v koloně víc Venturek, nechalo se to nastavit tak, že jsme se všichni navzájem slyšeli a mohli do toho krafat, tedy kdo to měl. :D Na kecání celkem dobré, ale muziku nebo rádio bych si do toho nepustil. To jsi pak jako odstřiženej od reálu a částečně nevnímáš co se děje kolem tebe v provozu.
Že by syčelo rádio, tak takovou zkušenost ani po 11 letech nemám a ani o tomhle případu nevím. Hraje mi to krásně a magneťák také. Navíc když přidáváš plyn, automaticky se hlas zesiluje. Vytáhl jsem si Jacka z druhé strany od magneťáku, abych nemusel mít otevřená dvířka, když zapojuji MP3. Zkontroluj si trasu antény k rádiu a případně prostříkni zoxidované ovládání speciálním sprejem, třeba tímto :
https://www.alza.cz/auto/autoprofi-spre ... mobil_vse-
Až se budeš chtít hrabat v přední kapotáži, tak si dávej sakra bacha na kotvící plastové prvky. Hlavně to dělej v teple a bez násilí. Jde to velmi lehce, ale musíš u toho přemýšlet.
Mirlos 8-)
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 738
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk

Re: Venture se sajdou

Příspěvekod Picasso » pon 29. bře 2021 11:15:41

Děkuji všem za rady, návody. Trošku jsem své příspěvky promazal, protože jsem se nechal unést pocity z "nové" motorky a řešil jsem motorku, ne motorku se sajdou, jak zní téma.
Tedy sajdě k Venture: Ještě nikdy jsem nejel s tak vhodnou motorkou do sajdy jako je tohle. Jediná trošku lepší, bylo GS s naklápěním, tenkrát to vyráběla firma nějakých bratří ve Švýcarsku. Testoval jsem to cca 1.000 km a zanechalo to ve mne hluboký dojem, stejně jako cena, kterou za to chtěli :D :D . Ale byl tam strašný pocit z toho, když došlo na dorazy, pak měla motorka obrovskou touhu se zase zvednout a to ve mne nechalo nepříjemné vzpomínky. Avšak obyčejná kochačka byla úžasná. Tahle souprava Venture a Velorex je kupodivu provozně subtilnější, zabírá stále stejně místa, je to přirozenější. Všechny soupravy, které jsem dosud řídil, měly brzděné kolo sajdy, byla to nutnost. Na Jawě 350/639 s Velorex 700 nebyl problém při brzdění bez brzdy sajdy se otočit o 180 stupňů, což sice vypadalo efektně, ale občas člověk potřebuje opravdu zastavit bez kravin. Na těch prozatím 250 km, které jsem se soupravou Venture Velorex najel, jsem neměl větší problém. Ano, překvapilo mne, že se sajda zvedá téměř ihned i když jsem měl 50kg manželku a 10 kg dcerku v loďce, ale retrospektivně musím uznat, že díky velkosti motorky člověk získá velmi brzy uspávací pocit bezpečí, který zmizí při už jen trošku prudším projíždění pravé zatáčky. Také levá zatáčka se jezdí jinak, u jiných strojů postačí se opřít o řidítka a přidat plyn, zadek začne prokluzovat a najednou je tu přetáčivá hračka. Venturka to neudělá, drží to jako přibitá, nebo možná ještě mám trochu strach... U Venturky brzda sajdy výrazně nechybí, i když jsem brzdil opravdu razantně, s těmi 60 kg v loďce, motorka udržela setrvačnost sajdy a vůbec neměla chuť uhnout předním kolem, nebo nechat podjet zadní,ta váha je tam prostě znát. Krizové situace bych se ovšem bál.
Stabilita obecně: Dosud nevím, kdo připevnění a seřízení dělal, ale musím přiznat, že je to opravdu dobře udělané. Obvykle je sbíhavost (tady spíše rozbíhavost) udělána pro rychlost běžnou tedy cca 60 - 80 km/hod, při vyšších či nižších rychlostech je potřeba tlačit řidítka dovnitř či ven. U této soupravy je to do cca 120km/hod téměř zanedbatelné, jezdit více je už stejně hloupost. Pustit řídítka úplně je možné okolo 50 do těch 85 km/hod a to je za mne taková normální kochací rychlost. Instalovaný tlumič řízení jsem si trochu přitvrdil, ale stejně je cítit při akceleraci snahu řidítek ke kmitání, je to však úplně jiný level, než u již zmiňované Jawky, tam pomáhal jedině ruský třecí tlumič, původem snad z Uralu či Dněpru. Jenže tady stačí jen trošku ubrat a srovná se to.
Na pozornost okolí jsem poměrně z těch různých motorek zvyklý, tady je však komunita přihlížejících a usmívajících se lidí okolo složena nejen ze starých nostalgických pardálů, jak bych očekával, ale jsou tu i maminky s dětmi a děti samotné. Jasně, že na tom má vliv to, že v sajdě sedí malá dvouletá rozesmátá blondýnka s přilbou hrající všemi barvami. Naopak všichni mí tři synové ( 8, 25 a 23 let) nejen, že nevyjádřili pochopení pro tátovu novou hračku, ale někteří se o ni vyjádřili velmi nediplomaticky. Ve skupině jsem dosud nejel, ale určitě budu mezi svými kamarády tím, kterého budou neustále vyhlížet ve zpětném zrcátku... Ale první pocity? Super. Oběma holkám se to líbí a mně také. Až dám do pořádku motorku, připojím zpátky sajdu a budu psát dál.
Naposledy upravil Picasso dne pát 02. dub 2021 7:29:00, celkově upraveno 2
Picasso
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon 15. bře 2021 15:28:17

Re: Venture se sajdou

Příspěvekod Mirlos » pon 29. bře 2021 15:08:54

Jen trochu stručně. :D
Motor je opravdu překopaná třináctka z V-Maxe před těmi 22 lety a V-Max taky nevážil čtyři metráky. Venturka dovede být svižná i ve dvou lidech a ve vracečkách se dají přidřít i výfuky. Nesrovnávat s Harykem. Těžiště je jinde a obecně se traduje, že ten kdo jezdil dobře Venturku, může už jezdit na všem. :D Otáčky chce rozumné, prostě správně řadit. Před 10 lety jsem s ní natrhl prdel kdejakému těžkému H-D ve dvou lidech a 1000 km přesun po Evropě za den nebyl problémem. Bez únavy a bolesti pozadí. V Německu na dálnici jí dávám někdy za uši těch 150-170 km/h, ale pak se blbě do stau dobrzďuje. ;) Je třeba si stále uvědomovat, že koncepce tohoto upraveného motoru je stará přes 20 let, váha motorky má na jízdě svůj podíl a na závodění to není, stejně jako kličkování po městě. Rozdíly ve svižnější jízdě s vrtěním zatáček jsou ve zvolení správných gum. Ty na to časem přijdeš. :D
MIrlos 8-)
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 738
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk

Re: Venture se sajdou

Příspěvekod Hema » pon 17. kvě 2021 19:42:23

Ahoj, dovolím si taky drobný příspěvek. Jestli si chceš promluvit s lidma co maj zkušenosti se sajdama, co se týká jízdy, tak i s legislativou, dopuručuju Sajdkár sraz Vrbno pod Pradědem (autokemp Ludvíkov). Super akce, super lidi (batmani.estranky.cz). Jezdí tam taky jeden s Venturou co má překopaný přední vidle na kyvku. Tuším, že to servisuje ve Starý Bouli u Ulricha.
Hema
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát 12. led 2018 20:43:05

Re: Venture se sajdou

Příspěvekod Mirlos » úte 18. kvě 2021 9:41:54

Zdarec Hema,
až potkáš zase toho borce co má na Venturce přední kyvku, tak to nafoť a hoď nám to sem na stránky nebo i on. Takovou raritu a myslím zbytečnou věc, tady ještě nemáme. Když píšeš, že servisuje motku v Bouli, tak hnízdí asi někde poblíž. Mohl by se ukázat na našem srazu s tou zajímavostí. :D
Čauky Mirlos
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 738
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk

Re: Venture se sajdou

Příspěvekod Picasso » stř 19. kvě 2021 7:47:22

Ahoj,
do Karlovic jezdím přes 20 let, otevírali jsem šoupátka na jaře a uzavírali na podzim.. brrrr, tam byla vždycky zzzzimmmma... byl to jediný motosraz, kam jsem jezdil právě kvůli těm lidem... Pak z toho postupně vznikl sraz sajdkárů, místo se přesunulo z Batmanovy zahrady do kempu. Sajdu nemaje, jezdil jsem tam občas jen jako novinář, opravdu super parta lidí. No a začal jsem se zajímat znovu o sajdy. Proč to píšu? Ve vší úctě si dovolím nesouhlasit s jindy vždy pravdudícím Mirlosem. Ta "přední kyvka" opravdu smysl má. Výkony a rychlosti dnešních motorek jsou již úplně jinde a nevývojově vzniklá geometrie soupravy prostě nemá s bezpečností nic společného. Sám jsem si naplánoval postavit sajdu ke svému HD, řešil jsem to s několika potenciálními dodavateli a vždy vyšlo jediné resumé - nikdo mi to raději nepostaví tak, jak jsem si představoval - tedy klasicky k motorce přišroubovat sajdu, jako kdysi. Nechal jsem si to vysvětlit a velmi stručně napsáno jedním z prvních úprav je právě úprava přední vidlice v "kyvku". Batman si nechal tu přední vidlici přestavět (stálo ho to myslím okolo 80 tis Kč). Já se tam tenkrát přijel ukázat s fungl novým Goldwingem, který mi byl odňat a vyměněn během výletu po horách právě za jeho motorku se sajdou. Rozdíl mezi klasickou vidlicí a tou upravenou je neuvěřitelný, jízdní vlastnosti jsou úplně někde jinde. Nadchl jsem se, ale nejenže přestavba HD by stála okolo 350 tis (včetně sajdy), ale především by to trvalo hodně dlouho, přislíbeno mi to bylo "do roka". Tak jsem to vzdal a hledal hotovu soupravu s tím, že koupím starou, nepříliš bezpečnou a prostě budu jezdit opravdu pomalu. Něco jsem našel v San Diegu za super cenu, ale potíže s přihlašováním motorek ze Států poslední dobou (nemám nikoho známého) mne od toho odradily. Mimochodem svého Haryka dodnes nemám na českých RZ, jezdím na původních US, je to stále přihlášeno na mého kamaráda v Saltnu v Kalifornii. A už to asi řešit nebudu, mám jen trochu dražší povinné... Teď, když jsem koupil Venturku, začínám znovu uvažovat o alespoň přední vidlici, protože se nedá normálně jezdit ve skupině s ostatními, aniž bych je omezoval. Není to na dlouhé výlety, rychlé přesuny. Samozřejmě jízdy s Uraly či Dněpry normálně dám, ale motorky ne. Tož jen tolik.
Picasso
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon 15. bře 2021 15:28:17

Re: Venture se sajdou

Příspěvekod Mirlos » stř 19. kvě 2021 9:55:29

Zdarec Picasso,
no k sajdě je ta kyvka nutná. Já myslel, že to má na sólo mašině, jak se o to jednou pokoušeli Japonci nacpat na Golďase a bývaly pokusy i u jiných sólo strojů. Takže mám tomu rozumět, že to je druhá Venturka se sajdou v Česku ? Možná originál, neboť sajdy se montují téměř ke všemu jak kdo chce. Chtěl bych jí potkat, to už byste byli dva s raritou
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 738
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk

PředchozíDalší

Zpět na naších strojích

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron