Ahoj přátelé zahraničních cest !
Drtivá většina polykačů kilometrů v zahraničí se pojišťuje u Europ Assistance s.r.o. MotoCare. Já každým rokem a hodně dlouho. Poslední záležitost jsem s nimi řešil v roce 2019 vlastními mnohatisícovými náklady, které jsem dostal posléze proplacené. Od té doby se tam určitě vyměnila značná část pracovníků, kteří mi připadají, že své zkušenosti teprve nabývají pojistnými událostmi. Čerstvá zkušenost z komunikace s asistenční službou 21.-22.7.2023 mi připadala jako besídka zvláštní školy. Cestou při akci L'EXPÉDITION LOIRE 2023 jsem prostě "utopil" Venturku v jednom z dálničních tunelů s obrovskou hlubokou louží u města Lecco nedaleko Milána. Voda zasáhla a zkratovala elektrické obvody Venturky, dovolila mi jet ještě 40 kilometrů k Monze, kde totálně vypověděla službu. Bylo po desáté dopoledne, když jsem začal v silném dešti telefonovat s asistencí. Po tomto prvním hovoru, kdy mě registrovali, jsem poslal zbytek výpravy dál a čekal na odtah, který měl údajně přijet za dvě až tři hodiny. Za hodinu volám asistenci jak to konkrétně vypadá s odtahem a dostávám odpověď, že je požadavek předáván kolegům. Za další hodinu stejná odpověď a stále nic nevím. Za další hodinu v cca 13:10 mi přichází SMS, že odtah dorazí ve 14:08. Opět jsem zavolal asistenci a objednal si repatriaci pro případ, že už to dál nepojede. Odtah dorazil ve 14:48 a po otázce kam chci odvézt, povídám, že do profesionálního servisu Yamahy. Následovalo 20minutové bloudění Monzou, neboť týpek obvolal všechny známé, aby mu poradili, kde najít servis Yamaha a to se mu stále nedařilo. Asi na pátý pokus jsme přistáli před velkou prodejnou Yamahy s údajným servisem ve sklepě. Mladíčkové viděli Venturku prvně v životě, neměli potřebné elektroměřáky, ale snahu něco udělat ano. Společným úsilím se nám podařilo stroj nahodit a nechat běžet na volnoběh. Poděkoval jsem hochům za trochu pomoci (ani prachy nechtěli) a vyrazil jsem zpátky na trať. Po šesti kilometrech Venturka klekla znovu. Bylo cca 16:00, volám asistenci, že byl servis k ničemu, že potřebuji bydlení a repatriaci. Za další hodinu volám znovu a opět je požadavek předáván kolegovi. V 18:30 dostávám SMS, že hotel je kilometr od místa kde stojím, ale nepojízdnou motku už mi tam odtáhnout nemůžou. Když však svolím ji odtáhnout mnohem dál na chráněné místo ve městě, že by to šlo. To jsem rázně odmítl s tím, že si pomohu sám a šel pěšky do hotelu se ubytovat. Opět připomínám assistenci tu repatriaci, ale bez výsledku. Pak jsem se vrátil k motorce a v cca 19:30 jsem konečně narazil na borce co měli v autě startovací kabely. Venturka chytla a doskákala ten kilák k hotelu opět za silného deště. Ve 20:00 volám asistenci ohledně repatriace (předávám kolegovi), ve 21:00 volám znovu a výsledek stejný - předávám kolegovi. Ve 22:00 se konečně spojuji s nějakým kolegou, který mi přislíbil, že ráno v 7:00 dostanu zprávu ohledně repatriace. Ráno v 7:05 volám asistenci, nikdo nic neví (předávám kolegům). V 8:00 odpověď předávám kolegům. V 9:00 předávám kolegům a urguji. V 10:00 předávám kolegům a urguji. v 11:00 předávám kolegům a důrazně urguji. Ve 12:00 po této stejné odpovědi rezignuji a končím s komunikací. Volám synovi, který si v Praze půjčil IVECO a v neděli po poledni pro mne do Itálie přijel. Naložili jsme motku a v pondělí časně ráno dorazili domů. Podotýkám, že do této chvíle stále nevím nic o mé oficiální repatriaci ze strany asistence. O víkendu prostě nefunguje. Z domova jsem zavolal asistenci s požadavkem o zaslání formuláře ke zpětnému proplacení nákladů na transport 1 679 km. Ty činily komplet s naftou 15 624 Kč což je pro asistenci hodně málo. Uvidím jak to dopadne a dám zprávu, mají na to tři měsíce. S asistencí jsem telefonoval celkem 29x, z toho z poloviny bezvýsledně. Podotýkám, že při každém spojení zvedla telefon jiná asistentka a já musel znovu vyprávět co se přihodilo a jaké mám požadavky, přestože jsou hovory nahrávány pro lepší zkvalitnění služeb a pokaždé si asistentky dělaly písemné poznámky.
S čím Vám MotoCare kryje záda?
• Zajistí repatriaci motocyklu a Vaší přepravy zpět do ČR.
• Postará se o Vás v případě nehody i poruchy.
• Poskytne pomoc, když dojde palivo, ale i když píchnete pneumatiku.
• Zajistí a uhradí pronájem náhradního vozidla.
• Odtáhne Vám motocykl do servisu a v případě neopravitelnosti do 12 hodin zajistí odtah kamkoliv.
• To vše do limitu 50 000 Kč.
Sliby se maj plnit i o víkendech, ale slogan MotoCare zřejmě platí jen pro všední den.
Díky za pozornost
Mirlos