Rozvody

Technická poradna...

Rozvody

Příspěvekod dfrost » sob 09. kvě 2020 5:26:26

Zdar chlapi,
koupil jsem Venturu od "pitrise" a ani jeden z nás neví jaké má rozvody. Rozvod by měl být OHC, ale nevím a nemohu bohužel všemi silami dohledat, zda je rozvod řešen řemenem nebo řetězem, v jakých intervalech se mění a další informace k tomuto. Díky za radu.
Marcel
dfrost
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob 09. kvě 2020 5:21:42

Re: Rozvody

Příspěvekod Mirlos » sob 09. kvě 2020 20:24:20

Zdarec Marceli !
V první řadě bych záležitost rozvodů nechal klidnou a zbytečně bych se v tom nešťoural. Ono někdy méně, znamená více. Takže klidně spi.
Neznám nikoho, kdo by se hrabal v rozvodech. Jsou tam jiné položky, které by časem stály za úvahu, např. palivové čerpadlo, spojka, generátor, tlumiče, ložiska v kolech, vodní pumpa s termostatem, všechna zásadní gumová těsnění, O-kroužky, kolena ke karbesům apod. Dokud se něco nezačne posírat, tak do toho nehrabat.

Rozvody jsou DOHC - 4 vačky na 16 ventilů v makovicích hnané řetězy.
Hlavně včas měnit kvalitní olej - můj oblíbenec je Motul 5100 10W-40 - záruka výdrže motoru.
Čauky Mirlos
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 738
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk

Re: Rozvody

Příspěvekod dfrost » ned 10. kvě 2020 5:08:45

Ahoj, díky za odpověď, pokud tam jsou řetězy tak to je v pohodě, měl jsem na mysli, jestli nejsou rozvody řešené řemenem, jako u předchozí motorky, kde se musel měnit. Jinak olej jsem měnil a Motul 5100 mi přišel, jako dobrá volba, je tam :D A na motorku mám stejný názor, pokud vše funguje nehrabu se v ní a užívám.
Tak zdar a díky Marcel
dfrost
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob 09. kvě 2020 5:21:42

Re: Rozvody

Příspěvekod Mirlos » pát 22. kvě 2020 21:54:12

Přestože jsme měli a máme v partě Venturky od roku 2001 do roku 2008 s nalítanými 70 - 110 000 km, nevím o nikom, kdo by se ve ventilech v Česku hrabal. Je ještě brzy. Zkus bratry Slováky, ti mají nalítáno víc km, ale je známo, že některé Venturky ve Státech byly schopné nalítat stovky tisíc mil bez většího zákroku na motoru. http://ventureclub.wixsite.com/slovakia Sám bych do 16 ventilů nešel, prostě když to neprská v motoru, zbytečně nerozebírat.
Osobně seřizuji jen synchron karbesů dle fotografií co vložil Horác http://www.royalstar.cz/synchronizace-karburatoru.html Prostě to v našich nadmořských výškách nemá střílet do výfuku. V Alpách to práská běžně. Je tam někdy i vliv kvality svíček, benzinu a vzduchových filtrů.
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 738
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk


Zpět na opravách, údržbě a úpravách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron