Ahoj Milane,
údajně by se měl ten filtr čistit každých 40 000 km, pokud nejezdíme po poli. Já ho teďka čitil asi po 28 000 km a špína byla zanedbatelná. Jen trochu tmavší flek u otvoru sání. Filtr by měl vydržet 10x čištění. Čistící sada stála kolem 450 Kč a vydrží léta. Já ji měl sice půjčenou, takže až ji budu potřebovat příště, třeba bude levnější
Zabýval jsem se tím hlavně proto, že mi občas střílej výfuky, přestože jsou karbesy seřízeny a svíce nové. Teď vím, že to přicpanými filtry nebylo a že se zřejmě bude muset hrábnout přímo do karburátorů a mrknout na vůle klapek. Ale vůbec se mi do toho nechce. Třeba když jsme jeli na Kanadu, tak to ani neprsklo, no a pak po tankování v Kunžaku to začalo. Přijeli jsme domů na výpary, takže jsem natankoval u nás plnou a uvidíme. Možná je to někdy i benzínem. Ale to už jsem odbočil od tématu.
Prostě raději používej sadu na čištění KN filtrů a nikdy kompresor na profukování ani silný proud vody na proplachování. A kdybys to přehnal s olejíčkem, tak to nevadí, motor si s tím poradí. Hlavně abys měl všechny plochy filtru červené.
Svěží vzduch přeje Mirlos