Tak přátelé,
dva dny jsem brouzdal po Valašské krajině na Rewacu. Vím není to mnoho, ale nějaké závěry se již dají udělat. Připraven na ten nejkritičtější možný pohled na Rewaco vyzbrojen vašimi názory. Můj dojem po prvních kilometrech byl trochu rozpačitý, protože to opravdu nepřipomíná ani jízdu v autě a ani na motorce. Nejvíce mi to připomínalo jízdu na motokáře ovšem s řídítky. Stroj má sice, jak píše Horác tři stopy, ale s podivem po několika kilometrech se dalo naučit předním kolem díře vyhnout a vzít ji mezi zadní kola to samozřejmě tak do rychlosti 80 km/hod pak se s dírou vyrovná jedno ze širokých zadních kol. Jejich šíře dost děr nepřijatelných pro motorku eliminuje, i když to trochu zatřese. Neseděla mi moc sedačka postavená na míru řidiči výrazně nižší postavy ( úhel a délka zádové opěrky lze upravit s nepatrným finančním nákladem ). Bál jsem se jak dlouho mi bude trvat si zafixovat stopu abych bral podvědomě šířku zadní nápravy a dost jsem se na to soustředil. Celkem zbytečně, neměl jsem tendenci v zatáčkách tlačit přední kolo ke krajnici pouze kde byl přehled a nic nejelo, držel jsem se více ke středu vozovky. Věc odhadu průjezdního profilu je asi individuální, já problém neměl. Perlička: Když jsme přijeli do půjčovny otevřela majitelka jen půlku vrat a já tam s C5 vjel jen se sklopenýma zrcadlama. Říkal jsem si, že ženská je lína otevřít i druhou půlku či co? Již asi tušíte proč. Když jsem odjížděl s Rewaco z areálu, musel jsem branou projet a z obou stran bylo tak necelých 10 cm místa. Řekla mi, že to je první test a že kdo nevyjede ven na poprvé a zachytí o bránu ihned končí a k zapůjčení nedojde. No protože jsem jezdil dva dny, je nasnadě že jsem se vešel, ale bobky jsem měl.

Měl jsem díky stávajícímu počasí možnost jet i v prudkém lijáku. Dost to řešily obleky nepromoky ale nebylo to až 100 % . Posed nízko u země je znát. Vodu nezvedá přední kolo ale více ta zadní a nejhorší je voda protijedoucích vozidel. Jízda není příjemná ale v nepromoku se dá dojet téměř, téměř na sucho. Poslední váš argument co zmíním je rychlost jízdy a předjíždění. Musím dát za pravdu že myšky při předjíždění jako na motorce možné nejsou a motor WW 1800 na jednu komoru v karbecu při jízdě do 120 km nedává moc "drajvu“ na rychlé předjetí. Takže je třeba se smířit že Rewaco samozřejmě na okreskách a v provozu nemá. Jsem rád že jsem si osobně Rewaco měl možnost vyzkoušet a myšlenku na jeho pořízení stále ještě nechám otevřenou a nebo si jej za přijatelnou cenu budu jezdit půjčovat na Moravu.

Pravdu má i Mirlos že jak v republice, tak v Evropě Rewaca dost zdražila a není jich k prodeji nějak moc. No na obsazení Sudet jistě dorazíme na Ventůře
