od Mirlos » ned 25. kvě 2014 6:10:26
CITUJI : "Lamely mokré spojky jsou opatřeny drážkami, které rozdělují třecí obložení do jednotlivých polí. Tyto drážky zajišťují cirkulaci oleje. Olej v mokré spojce umožňuje plynulý záběr spojky a na rozdíl od sportovních motocyklů umožňuje jemnější rozjezd. Motorový olej v mokré spojce působí také jako tlumicí médium, spojka funguje elasticky a nereaguje rázově jako suchá spojka. Vzhledem k olejové lázni (lepší odvod tepla) je součinitel tření µ menší než u suché spojky,
µ ≈ 0,1. U mokrých spojek obíhají lamely v olejové lázni (olej s malou viskozitou, tj. motorový olej, v žádném případě převodový olej). Mezi třecími lamelami spojky vzniká časem v důsledku opotřebení vůle. Přítlačná síla mezi lamelami se tím pádem zmenšuje a spojka začíná prokluzovat. Tento jev se projevuje zejména při jízdě v horách nebo při prudké akceleraci. Pokud dojde k prokluzování u hydraulicky ovládané spojky, nemusí se spojka seřizovat, protože v tomto případě každá vůle vzniká v důsledku opotřebení třecích lamel."
Takto hovoří chytrá kniha. Syntetiku jezdíme všichni, tam bych asi problém nehledal, ale jak to máš s průtokem ovládání spojky, jestli tam nebude zádrhel na cestě kapaliny. Kdyby se špatně vracela, tak by mohla chvilku vystavovat spojku. Já to měl u auta na brzdách, pořád to přibrzďovalo.
Naposledy upravil
Mirlos dne ned 25. kvě 2014 21:05:18, celkově upraveno 1