MĚNÍME CENTRÁLNÍ TLUMIČ
Napsal: pon 03. dub 2017 14:24:11
Ahoj přátelé motorismu a kutilové především.
Výměna centrálního tlumiče je u Venturky naštěstí jednoduchou záležitostí.
Nářadí : 1x očko 17, 1x oříšek s ráčnou 17, 1x oříšek 19, pevnější šroubovák nebo kulatinku průměr 8mm, drátěný kartáč, malé kladívečko a WD spray.
Samozřejmě musí zadní kolo ven, což umí každý když mění gumu. Motorka je zvednutá na křížovém zvedáku, takže pohoda.
Uvolníme napřed přifukovací ventilek ( oříšek nebo trubka 19 ) a očistíme drátěným kartáčem zaflákané jemné závity šroubů tlumiče a prostříknem WDéčkem.
1. vyndáme spodní šroub tlumiče - kyvkou si pomůžeme nepatrnými pohyby a šroub jde lehce vytáhnout.
2. kyvka spadne dolů a tím máme dostatek místa na vyndání horního štoubu.
Tlumič lehce vyjmeme a zpětně tam vrazíme nový. Napřed horní šroub a pak spodní. Pomůžeme si proti šroubovákem nebo tyčkou na vycentrování spodního otvoru úchytu s kyvkou a šroub tam zase vleze lehce nebo velemírně poklepeme kladívečkem. Šrouby jsem máznul grafitkou.
Pak ukotvíme ventilek. No a teď v novém případě je tam navíc oproti původnímu tlumiči odvětrání manžety. To se nabízí zavěsit háčkem na hadici za rám pod sedlem, ale tam je málo místa, sedlo na hadičku tlačí a zátka může vypadnout, takže jsem to jen otočil vedle baterky. Jelikož vzduch v manžetě pulsuje, může si nasát i prach přes mrňavou dírku v zátce. Vylepšil jsem to použitím filtrační tkaniny se kterou pracujeme a ta ten případný bordel zachytí.
Děkuji za pozornost a přeji mnoho pracovních úspěchů
Výměna centrálního tlumiče je u Venturky naštěstí jednoduchou záležitostí.
Nářadí : 1x očko 17, 1x oříšek s ráčnou 17, 1x oříšek 19, pevnější šroubovák nebo kulatinku průměr 8mm, drátěný kartáč, malé kladívečko a WD spray.
Samozřejmě musí zadní kolo ven, což umí každý když mění gumu. Motorka je zvednutá na křížovém zvedáku, takže pohoda.
Uvolníme napřed přifukovací ventilek ( oříšek nebo trubka 19 ) a očistíme drátěným kartáčem zaflákané jemné závity šroubů tlumiče a prostříknem WDéčkem.
1. vyndáme spodní šroub tlumiče - kyvkou si pomůžeme nepatrnými pohyby a šroub jde lehce vytáhnout.
2. kyvka spadne dolů a tím máme dostatek místa na vyndání horního štoubu.
Tlumič lehce vyjmeme a zpětně tam vrazíme nový. Napřed horní šroub a pak spodní. Pomůžeme si proti šroubovákem nebo tyčkou na vycentrování spodního otvoru úchytu s kyvkou a šroub tam zase vleze lehce nebo velemírně poklepeme kladívečkem. Šrouby jsem máznul grafitkou.
Pak ukotvíme ventilek. No a teď v novém případě je tam navíc oproti původnímu tlumiči odvětrání manžety. To se nabízí zavěsit háčkem na hadici za rám pod sedlem, ale tam je málo místa, sedlo na hadičku tlačí a zátka může vypadnout, takže jsem to jen otočil vedle baterky. Jelikož vzduch v manžetě pulsuje, může si nasát i prach přes mrňavou dírku v zátce. Vylepšil jsem to použitím filtrační tkaniny se kterou pracujeme a ta ten případný bordel zachytí.
Děkuji za pozornost a přeji mnoho pracovních úspěchů