Stránka 1 z 1

PROKLUZOVÁNÍ SPOJKY v 50 000km ???!!!

PříspěvekNapsal: ned 09. říj 2016 18:55:24
od Mirlos
Ahoj všem co se rádi hrabou v mašinách ! :D

Máte někdo zkušenosti se spojkou na Venturce ? Pídím se po dílenské příručce ( takové, kde jsou veškeré rozměry všeho , včetně momentkrouťáků všeho ) abych zjistil jakou má mít lamela max. a min. tloušťku nebo jak to je s pružinama nebo s přítlačným válcem. Než to objednám, tak chci vědět co mám objednat a musím tu složeninu nějak poměřit. :roll: Původně jsem si myslel, že je to olejem, ale Denicol je hodně dobrej olej a jezdím ho sedm let. Měnit spojku po 50 000km se mi zdá brzo, ale při stálé jízdě ve dvou a max. zatížením to asi nebude nic nenormálního. :o Když k tomu přičtu mnohé Alpy, Korsiku, Dolomity, Vercors atd., tak má ta spojka docela akční minulost. Začíná klouzat když je motor "studenej" ze dvojky na tři s přidáním otáček a pak dále 3/4 a 4/5. Pětka to pak udělá při předjíždění, když ji ženu do otáček. Když se motor ohřeje, tak už to dělá občas jen řazení 4/5 a točená pětka. Prostě vyšší otáčky kloužou.
Takže kdo jste řešili spojku, PIŠTE ! ;)

Čauky M.

Re: PROKLUZOVÁNÍ SPOJKY v 50 000km ???!!!

PříspěvekNapsal: pon 10. říj 2016 18:33:52
od grunerj
Já ji měnil na 35000km, dělal mi to ale servis
Jarda

Re: PROKLUZOVÁNÍ SPOJKY v 50 000km ???!!!

PříspěvekNapsal: stř 12. říj 2016 17:50:21
od 007garfild
Ahoj Miloši.
Podle předchozího majitele by měla být spojka nová a spousta dalších věcí. Po asi měsíčním seznamováním na Venturce a to solo, dobrý, no a pak, až ve dvou najednou začala prokluzovat v nízkých rychlostech a do kopce. Ptal jsem se předchozího majitele na olej jaký co atd., no a tak nějak jsem nedostal odpovědi. Začal jsem tedy zjišťovat a na konec podle katalogu od roku výroby 2001 byla doporučovaná syntetika Specifikace Motul 5100 4T 10W-40 , od té doby jsem už dvakrát měnil a teď budu po třetí a ani jedno klouznutí jsem nezaznamenal, tak to jsou zatím mé zkušenosti.

Re: PROKLUZOVÁNÍ SPOJKY v 50 000km ???!!!

PříspěvekNapsal: pát 14. říj 2016 13:07:47
od Dědek
Ahoj kamaráde.

Leju do Venturky olej jako Garfild a zatím žádný problém.Myslím si že to stojí za úvahu. :idea:


Zdraví Dědek 8-)

Re: PROKLUZOVÁNÍ SPOJKY v 50 000km ???!!!

PříspěvekNapsal: pát 14. říj 2016 21:59:11
od milan
Když jsem v Yamaha kupoval olej a už po nekolikátý, ptal se mě, co chci?Polo nebo syntetiku. Samozřejmě jsem chtěl pro venůrku to nejlepší. Přece ji nedám něco, jako "polo" tak syntetiku. Ale odvětil mi, že mi tedy bude prokluzovat spojka. Po celou dobu servisováno u nich. Pak samo doma. A mám najeto víc, jak 50 000 !!!

Re: PROKLUZOVÁNÍ SPOJKY v 50 000km ???!!!

PříspěvekNapsal: ned 16. říj 2016 7:44:44
od Mirlos
;) V zásadě by měl být použit pro tento motor čistě minerální olej Yamalube 4-M 10W40 jak píšou v příručce. Navíc je doporučován pro nový 200 k motor V-MAXE. Denicol, co používám, je taky minerál lehce šmrnclej syntetikou, ale ne polosyntetika a v katalogu co píše Garfild uvádějí plnou syntetiku. :shock: Neznám případné špatné vedlejší účinky syntetiky, jen mi udivuje, že je ještě stále doporučován i u nových strojů minerál.
Oleje jsme tu rozsáhle řešili před časem, ale konkrétně problémy se spojkou ne. Zkusím tam tedy nalít Motul a uvidíme.
Zatím čágo. :ugeek:

Re: PROKLUZOVÁNÍ SPOJKY v 50 000km ???!!!

PříspěvekNapsal: čtv 15. čer 2017 9:39:53
od Mirlos
Ahoj mechanici !
Od počátku jsem nevěřil tomu, že změnou oleje přestane spojka prokluzovat, ale nakonec jsem to stejně vyzkoušel. Samozřejmě klouzala dále. Probíral jsem tuto záležitost s několika zkušenými motomechaniky a byl za blba, neboť to s tím olejem je blábol. :lol:
Následovalo objednání položek 12, 9 - 7x a 7, ale na těsnění víka jsem nepomyslel. :shock:
http://www.partsdepot.cz/originalni-dil ... re/275886/
Do týdne to bylo doma celkem za 5000,-Kč a včera jsem to dal do kupy. Je to jednoduchá záležitost, ovšem odstranění starého těsnění byla zdlouhavá pakárna. Pak jsem projel stejnou trasu ( asi 20 kilometrů ) místy kde spojka prokluzovala ( 4-5 kvalt ) a dělá to co má, prostě spojuje.
Byl jsem překvapen stavem spojky, neboť plechy vypadají jako nové. Přeměřením starých a nových lamel jsem nezaznamenal téměř žádný rozdíl ( 3mm měřeno šuplerou ), ale na přítlačáku už to bylo 0,7 mm a jelikož má spojka 16 pracovních ploch, tak tam ještě nějaká desetinka určitě falíruje. Prostě 1mm rozdílu na této spojce je už znát a žádný olej to nezatáhne jako necky !
Tak toť vše, až se v tom někdy budete hrabat. Je to práce na hodinu, podle toho jak staré těsnění půjde dolů. :roll:
spojka Venture.jpg

spojka Venture II.jpg

spojka Venture III.jpg

spojka Venture IV.jpg

spojka Venture V.jpg

Ať se daří !
Čauky Mirlos