STK nevesele

Technická poradna...

STK nevesele

Příspěvekod Mirlos » stř 11. lis 2015 17:03:51

Ahoj borci,
dnes jsem měl hovor s lidmi od STK, kteří mi nepotěšili. Od příštího roku se chystají radikální změny v kontrolách strojů pokud to nevíte. A myslím si, že ti naši různí známí na STK už nebudou tak schovívaví. Prostě zase ta EU. :o
Jednoznačně mají vědět jak má vypadat fabrickej model každého stroje na trhu. Poté vyfotografují kontrolovaný motocykl ze všech stran. Takže detaily veškerého osvětlení s Éčkem, výfuky s Éčkem, umístění SPZ, homologované doplňky, povolený tvar a velikost řídítek, správná kola a pneu, klaksony a pod. Vše co bude jinak bez záznamu v techničáku je prý špatně a stroj neprojde. Fotografie budou uloženy u každého spisu v archívu DEKRY, pochopitelně elektronicky k možnosti nahlédnutí v jakémkoli koutě Evropy. Zřejmě odzvoní všem kteří na STK vybaví mašinu půjčenými správnými díly a pak to zase vrátí a dva roky maj klid. Když se tedy nějakému šťouravému policajtovi nebude na našich cestách něco líbit a on to prověří, že to má být jinak, tak holt zaparkujeme. A to jsme ještě neprobírali pokuty. :cry: Rakušáci maj bejt dost aktivní ( ostatně jsou už dávno ).
Jó a se stavbami je na silnici konec , prý už nebudou homologovány. Na druhé straně však nechápu jak je možné, že třeba policejní Electra Glide, která je regulérně u HD v prodeji, má vpředu fungující blikací červenou a modrou lampu na rampě místo klasických přídavných světel a vzadu nad blinkry dva modrásky. Může si jí koupit kdekdo, ale pochybuji, že to budou policajti z EU, takže babo raď. :shock:
No jak jsem koupil tak prodávám. Prostě pakárna. Poptejte se na to u vás.
Já byl na STK v září, tak jsem zatím relativně klidnej.
čágo Mirlos :roll:
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 732
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk

Re: STK nevesele

Příspěvekod 007garfild » stř 14. čer 2017 8:06:41

Ahoj
tak v úterý jsem byl na STK, co myslíte ? jak to dopadlo. Vzhledem tomu že mám známého , tak vše bez problému, jen tu SPZ musel fotit hoodně v ležmo :) a doporučil při výtce orgánu silniční bezpečnosti, nijak neodporovat a být pokorný za takto umístěnou SPZ :shock: proto že bude mít pravdu :cry: . Co se týká štítku, tak do r.v. 2001 mít nemusí od 2002 už ano a nad 400kg váhy musí být emise, mě do toho zbývá 15kg :lol:
Zdůř Gárfild :lol:
007garfild
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 182
Registrován: sob 04. říj 2014 16:17:45
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: STK nevesele

Příspěvekod Mirlos » stř 14. čer 2017 10:42:31

Ahoj Garfilde,
takže si prošel se štěstím :D
Dnes jsem se v Plzni stavěl u borce co prodává jeté mašiny a dával mi tipy kam jet na technickou a kam ne. Je tady kolem pár STK odkud vozí auta rovnou na vrakárnu a u motorek jim vadí všechny doplňky i třeba předkopy, že mají být v té a té vzdálenosti od hlavní stupačky a jak smí nebo nesmí vyčnívat přes obrys motorky. Samozřejmě řídítka a výfuky, ale i evropské SPZ, které jsou sice hodně dobře vidět, ale svou velikostí částečně zakrývají odrazky, jenž jsou u některých modelů montovány do prolisu v blatníku. Bez homologovaných padáků a jiných ochranných prvků taky špatně. No buzerace na entou.
Já jdu na STK až v září, takže sbírám info z našeho kraje.Paradoxem je, že všichni ti kontrolóři se kterými mám letité dobré zkušenosti a známe se, začínají pomalu obracet a jebou i své známé. :cry: No do září na to jebu taky, pak se uvidí.
Zdůř
Mirlos
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 732
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk

Re: STK nevesele

Příspěvekod Rasty » pát 14. črc 2017 13:03:21

Zdarec všichni,
tak hlásím, že STK vesele a probíhalo to tak:

V půlce května jsem si zajel do .....ehm....... na Dekru, kde mi během 15 minut za 3900,- udělali „TECHNICKÝ PROTOKOL“ . S tím jsem pak zašel na evidenci mot. vozidel, kde všechny výjimky zapsali do velkého TP.

Na Dekře měl technik výhrady k přední rampě - že přídavné světla nemají žádnou homologaci (ani DOT) a že mi je tudíž nemůže zapsat do výjimek. Pokud je nechci úplně zrušit, tak je mám vyměnit za homologované a nesmí svítit stále, ale musí být zapojeny přes vypínač a to tak, aby zhasly při přepnutí na dálkové (tedy při verzi jako přídavné mlhovky) a nebo při přepnutí na potkávací v případě, že budou zapojeny jako přídavné dálkové.
Za 2000,- jsem vyměnil pouze paraboly (sehnal jsem takové, které s mírnou úpravou pasovaly do hrnců) a zapojil přes vypínač jako přídavné dálkové.

Dále, že počet zadních obrysových světel neodpovídá požadavkům (přitom ta moje světla mají homol. E, ale prostě nesmí být 3 a prý záleží na technikovi u STK, zda mě pustí a nebo ne) a že schází zadní odrazka (kvůli dlouhému led brzdovému světlu jsem otočil rámeček SPZ aby byla značka níž, protože to světlo ji zakrývalo a tím se odrazka schovala za něj, nicméně měl jsem za to, že odrazek tam mám dost, ty je ale nezajímají). Ptal jsem se, jestli stačí z mototechny ta nalepovací - prý ano, tak jsem ji tam přidal.
Na třásně a ostatní věci jako např. 3. brzdové světlo nebo malé kapky pozičky či vlajky neříkal nic a ještě mi doporučil, abych odtrhl poslední list protokolu, než půjdu na evidenci. Toť ze strany Dekry vše.

Pak nastaly ty moje problémy se zkratem v elektrikce a centr. tlumičem, takže veškeré přidané spotřebiče jsem vystříhal a natahal znovu leteckými kabely (jsou tenčí a snesou větší zátěž) + nový domeček s přepínači na brzd. nádržku, tlumič jsem vyměnil a teď 10.7. jsem se konečně dostal na STK.

Tak a teď se přátelé podržte. Přijel jsem tam a následovalo toto:
První, co technika zajímalo, byly třásně - prý tam nesmí být. Říkám mu: „ Máte tady nůžky?“......odpověděl: “Nemám, ale mám tady pásku. Zamotejte to kolem gripů, aby to nebylo vidět na fotkách a pak si to můžete rozpustit“.
Říkám si OK, ještě jsou tu normální lidi. Pak jsem čekal, že bude kontrolovat světla, klakson, brzdy, výfuky, zrcátka, gumy, lékárničku apod. ..........a ono nic. Prostě vůbec NIC, NIC, NIC (!) Jediné, co udělal - vyfotil štítky a 2 x celou motku - celkem tedy 4 fotky a dál nic. Ani na č. motoru se nepodíval. Pouze VIN a jeden štítek a tečka. Zahlásil „počkejte si na papíry venku a šťastnou cestu“ a já zůstal hledět s otevřenou hubou. A tak jsem se se vším sral, aby to bylo v cajku, dokonce jsem měl připravené návleky na ty zadní příd. obrysovky, kdyby se to nelíbilo..........a ono NIC, prostě žádný problém.

Takže tady vidíme, jaké jsou rozdíly mezi STK, kde vysloveně buzerují a kde jsou prostě normální lidi. Ono to prostě jde, když se chce a je to jen o lidech. Přátelé, nikdy jsem nejezdil na STK jinam, než tady u nás do ...ehm... a to je dobře.

Tož tak.

Mějte se všichni báječně a přeji Vám, abyste doma na STK měli tak solidní techniky, jako my tady.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
RastyObrázek
Rasty
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 127
Registrován: pon 11. bře 2013 14:52:10
Bydliště: Uherské Hradiště


Zpět na opravách, údržbě a úpravách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron