Stránka 1 z 2

Houpání v zatáčce

PříspěvekNapsal: stř 11. čer 2014 5:49:07
od Jura
Zdravím. Nedávno jsem se stal majitelem zde všemi uctívaného stroje. A zatím spokojenost. Rád bych se ale zeptal na věc, která mi jako jediná vadí. Stalo se mi opakovaně, že se při ostřejší jízdě a ubrání plynu v náklonu rozhoupal zadek motorky, a to tak, že docela nepříjemně. Nezáleží na tom, zda jde o zatáčku doprava nebo doleva. Hlavním podezřelým je zadní tlumič. Zkoušel jsem laborovat s tlakem vzduchu v tlumičích, vyzkoušel různé varianty, ale nezdá se, že by to mělo vliv. V současné době mám předek na 0,5 baru a zadek na 3 bary. Rád se svezu rychleji a preferuju tvrdší nastavení třebas i na úkor pohodlí, kterého je na Ventuře na moje gusto stejně nadbytek. Je to vada, nebo něco, s čím je třeba se naučit žít?
Na zdejším fóru jsem narazil na výkres jiného přepákování. Pomohlo by to?
Uvítám taky tip na někoho na severní Moravě, kdo tyhle motorky do detailu zná a umí servisovat. Motorka je trochu rarita, takže předpokládám, že takových lidí moc nebude.
Díky za fundované odpovědi.

Re: Houpání v zatáčce

PříspěvekNapsal: stř 11. čer 2014 7:45:23
od Mirlos
Ahoj Juro,
s tímle problémem se ještě nikdo s naší party nepochlubil, takže všichni to maj zřejmě v pohodě. Většinou všichni jezdíme ve dvou a já tenhle problém nikdy nezaregistroval. Navíc Evík za mnou fotografuje a mele tam sebou na obě strany i v zatáčkách a já to vůbec nepociťuji. Ostrejch zatáček jsme si užili, podotýkám zábavně užili v Alpách a Dolomitech stovky, kdy jsem jezdil ostře, vařil brzdovku na zadku, brousil stupačky, ale nikdy nehoupal. A to máme komplet 615-630kg .Tlakem vzduchu to nespravíš, ten je jen na zatížení. Jde o to zda máš v tlumiči olej.
Nevím kdes Venturku koupil, kolik má nabrnčeno a kdo se v tom hrabal. Taky tam může být tlumič co tam nepatří. Víš jak je to s origoš dílama za Států ( myslím hlavně cenu ). To přepákování zvedne mašinu, na jízdní vlastnosti by to nemělo mít vliv. Když už laboruješ se vzduchem, tak doufám ruční pumpičkou, neboť vzdoušku je tam velemálo a kompresor je drsoň.
Taky budu rád když se k tomuhle problému někdo vyjádří abych byl můdrejší.
Zatím čauky
Mirlos

Re: Houpání v zatáčce

PříspěvekNapsal: čtv 12. čer 2014 9:26:37
od Jura
Díky Mirlosi. Takže je to problém. Naběháno to podle všeho moc nemá, horší je to se zásahy původního majitele. To je ale na delší vyprávění. Všechno už jsem vychytal, tohle je poslední věc. Měl jsem ze zadního tlumiče divný pocit už dříve, žádal jsem proto svého servisáka o kontrolu, když už u něj byla motka na seřízení. Asi se mu nechtělo. Znovu proto prosím přítomné o tip na člověka, který by byl schopen tlumič zkontrolovat, případně repasovat. Pokud možno někoho v dostřelu, tzn. Morava, východní Čechy, případně Vysočina. Díky. J

Re: Houpání v zatáčce

PříspěvekNapsal: čtv 12. čer 2014 14:28:49
od golett
A rozhoupe se Ti to i solo při rychlosti nad 160 km na rovné dálnici? Mě se to v zatáčkách podobalo houpání a pak jsem zjistil že mi odskakuje guma a na nových je to pryč.

Re: Houpání v zatáčce

PříspěvekNapsal: čtv 12. čer 2014 20:09:52
od Jura
Gumy jsou obě nové - Dunlop 404, poslechl jsem rady tady na fóru. V přímém směru jsem to nezkoušel. Problém není rychlost sama, ale prudká změna zatížení, když v náklonu při vytočeném motoru prudce uberu nebo zavřu plyn. A houpání se to nepodobá, houpání to je, plynulé a docela rychlé, žádné odskakování.

Re: Houpání v zatáčce

PříspěvekNapsal: sob 14. čer 2014 16:56:30
od grunerj
Na venturce jsem najezdil přes 60tis. km a tento problém jsem neřešil, protože na takhle velké motorce se nikdy v zatáčce plyn neubírá. Tyto stroje se musí jezdit pod plynem, protože jinak mají tendenci padat do zatáčky a vlnit se, dělá to každá velká a těžká mašina, u menších to není tak znát. Zkus raději najet do zatáčky pomaleji a projet ji pod plynem a otáčkách nad 2700/min , to je potom z ventury "sporťák".

Jarda

Re: Houpání v zatáčce

PříspěvekNapsal: sob 14. čer 2014 21:05:09
od milan
No, já taky zatáčky vytahuji pod plynem. Myslel jsem si, že to je všeobecné motorkářské pravidlo.
Jinak tvůj problém neznám.

Re: Houpání v zatáčce

PříspěvekNapsal: ned 15. čer 2014 7:19:26
od Jura
Já taky nemluvím o tom, že do zatáček pravidelně ubírám. Ale občas se to ukáže jako nutnost. A nechce se mi věřit, že je to tady samý Biaggi, který v životě nic takového neudělal a všechny krizovky řeší plynem. ;) Zatím mi stačí, že tento jev normální není a budu to řešit. Výsledek sem když tak napíšu. Díky všem.

Re: Houpání v zatáčce

PříspěvekNapsal: ned 15. čer 2014 17:02:27
od milan
Dnes jsem se jel trochu projet. Zaměřil jsem se na tvůj problém. Zkoušel jsem různé situace v zatáčce, ale nic mi nepřipomíná tvůj popis problému. Bylo by dobré, kdyby to mohl někdo z nás vyzkoušet a posoudit.
Snad mě ještě napadlo, zda máš správně osazené zadní kolo, nebo jestli to nedělá něco z předku. Já jsem například měl po servisu u Yamahy úplně volné šrouby na řídítkách. Tím jsem u nich skončil.

Re: Houpání v zatáčce

PříspěvekNapsal: pon 16. čer 2014 20:51:32
od bicman
Já taky nic takového nezaregistroval a to ji mám bouranou. Já mám spíš problém, že mě vynáší a jakoby mě zadní kolo chtělo předjet :lol: .... Nicméně, nemohl by to mít na svědomí kardan, nebo nebyla taky bouraná ?
Před tím jsem 3 GoldWigy a ani jeden to nedělal,tak nevím.