BATERIE

Technická poradna...

Re: BATERIE

Příspěvekod EDA » pát 04. dub 2014 5:38:11

Ahoj Milošku,
v zásadě máš pravdu, vyrobit se kabely určitě dají a možná i levněji. Ale chce to trochu přemýšlet. Problém je v tom, že na tuto akci musí být dva. Tzn. jeden potřebný a druhý dárce. Přitom dárcem může být kdokoliv - motorka s blbě přístupným akumulátorem nebo auto čí jiné přibližovadlo s akumulátorem s mohutnýmí svorkami. Ne všichni přitom budou ochotni aku nějak vyndávat, či šroubovat oka. Akce to musí býti rychlá a snadná. Volně pohozený akumulátor u cesty asi nenajdem. Existuje toto drahé řešení: http://www.topmoto.cz/Elektrovybava-a-prislusenstvi/Startovaci-kabely-kleste-zasuvka, které bych chtěl někde skouknout, jestli je vyhovující. Některé kabely také mají nějakou krabičku, kterou deklarují jako ochranu před přetížením:
http://www.motomike.cz/category/10304050000/article/132779
Možná řeším kraviny, ale život mě už parkrát vyučil. Takže pokud to jde, dvakrát měřím a jednou řežu.
EDA
EDA
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 252
Registrován: pon 11. bře 2013 7:46:45
Bydliště: Český Těšín

Re: BATERIE

Příspěvekod martinž » úte 08. dub 2014 19:12:47

Ahoj,
přidám také svoji zkušenot s baterií,vydržela sotva 2 roky. Po zimě jsem ještě na ní jezdil,teďuž nejde ani dobít.
Takže souhlasím s Edou-neřešit to a koupit levnou. Mirlosi co to bylo za baterku že vydržela 10 let?

Martin
martinž
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 158
Registrován: pon 18. bře 2013 19:31:36
Bydliště: Tehov

Re: BATERIE

Příspěvekod Mirlos » úte 08. dub 2014 21:14:48

Na té černé baterce se stříbrným písmem z roku 2004 co jsem v lednu vyndal je napsáno toto :
MF
SUPER SEALED
BATTERY
CTX20L-BS
PART NUMBER
712 200
Na internetu ( Google )jsem ji však nenašel. No a teď jsem tedy koupil doporučovanou Bannerku za 1400,-Kč
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 732
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk

Re: BATERIE

Příspěvekod milan » úte 13. kvě 2014 9:52:58

Veškeré problémy se startováním na Moravě byly pravděpodobně od baterie.
Na kontrolním zátěžovém měření neprošla.
Originál Yuasa je v trapu po dvou letech. V únoru mi skončila záruka. Cena byla 1. 800,-

Teď mají Vartu za 979,- a jdu do ní.
Milan
milan
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 343
Registrován: ned 10. bře 2013 21:53:37
Bydliště: Chabařovice-Ústi n/Labem

Re: BATERIE

Příspěvekod EDA » úte 13. kvě 2014 10:03:56

Přátelé, zde je slíbena osvěta od přítele Marconiho:
http://www.k1400.cz/clanky/radime/konkretne/aku/obecne/akumulatory.pdf
EDA

PS: Hřebíček na hlavičku možná udeřil Martin svou úvahou, že naše stroje z minulého století, možná nemají dobíjení vůbec koncipované pro dobíjení moderních akumulátoru ať už gelových nebo AMG.
Jinak Milane vítám tě v klubu :D
EDA
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 252
Registrován: pon 11. bře 2013 7:46:45
Bydliště: Český Těšín

Re: BATERIE

Příspěvekod Mirlos » úte 13. kvě 2014 11:35:45

Ahoj přátelé elektrické energie,
jen pro zajímavost uvádím, že kdysi dávno, nejspíš před 13 lety jsem zakoupil u LIDLa za necelou pětistovku startovací box velmi podobný tomuto ( bez kompr.), který nabíjím přes trafíčko a doposud velmi dobře funguje. Dovede zavrtět i šestiválcovým dieslem ( BMW 325 ) . Je stále v pohotovostním stavu a Venturka už ho v zimě také musela. Jedná se vlastně o podobnou, ale o něco větší baterii jako je v motorce zabalenou do plastové škeble a já jen žasnu, že to pořád při tom stáří maká. Když zrovna nestartuju, tak s tím docela dobře svítím a zkouším funkčnost všeho co potřebuje 3 až 12 Voltů.
http://www.tv-products.cz/startovaci-box.html
Jinak baterie v pojízdné technice šťouchám touto nabiječkou a musí potvrdit, že je fakt dobrá, jen se na ni nesmí chvátat.
http://topbaterie.cz/nabijecky-zdroje-t ... 92%29.html

mějte se
Mirlos
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 732
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk

Re: BATERIE

Příspěvekod martinž » úte 13. kvě 2014 16:29:19

Ahoj batrekáři,
Tak si myslím, že je všechno jasné , z manuálu jsem vyčetl,že Ventura má nabíjet 1.32-2A. Baterie,kterou mám se může nabíjet max 1.8A . Milane,můžeš změrit kolik to nabíjí se starou vybitou baterkou? Já jsem ji už zlikvidoval.
Tak asi jedinné řešení bude sehnat klasickou kyselinovou baterku s čudlíkama.

Martin
martinž
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 158
Registrován: pon 18. bře 2013 19:31:36
Bydliště: Tehov

Re: BATERIE

Příspěvekod milan » úte 13. kvě 2014 17:25:32

Original Yasa je ale taky zavřená. Technologie AGM.
Milan
milan
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 343
Registrován: ned 10. bře 2013 21:53:37
Bydliště: Chabařovice-Ústi n/Labem

Re: BATERIE

Příspěvekod milan » ned 25. kvě 2014 20:08:38

Hlásím, že po týdnu kontroly mužů prohlásit, že chyba byla opravdu v baterii. Teď startuji normálně.
Mimo jiné, jsem nechal ledky svítit přes noc a ráno už jsem nenastartoval. Vybilo to baterii tak, že i ledky skomíraly.
Konec hlášení.
Milan
milan
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 343
Registrován: ned 10. bře 2013 21:53:37
Bydliště: Chabařovice-Ústi n/Labem

Re: BATERIE

Příspěvekod martinž » pon 26. kvě 2014 19:17:54

Ahoj,
tak teda nevím, proč baterie po dvou letech odejde do věčných lovišť. Měřil jsem dobíjení, jak napětí ,tak proud a všechno je ok.
Martin
martinž
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 158
Registrován: pon 18. bře 2013 19:31:36
Bydliště: Tehov

PředchozíDalší

Zpět na opravách, údržbě a úpravách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků