BATERIE

Technická poradna...

BATERIE

Příspěvekod Mirlos » stř 18. pro 2013 17:47:44

Ahoj,
připomínám všem abyste si hleděli baterky a neustále ji přes zimu šťouchali správnou nabíječkou, nejraději pulsní co umí gel. A taky změřte vodu v chladiči.
Já budu teď kupovat novou baterku i s nabíječkou nejspíš u Biker Crown. Maj to za slušný prachy a ještě dělaj slevy.
Ta potvůrka vydržela ve Ventůrce deset let ( ještě origoš ). V Německu nedoporučuji baterky kupovat když nemáte sebou starou. Platí se 7 Éček záloha. Jak je to jinde venku nevím.
Čauky Mirlos.
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 738
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk

Re: BATERIE

Příspěvekod milan » stř 18. pro 2013 18:07:02

... jako, že musím mít sebou manželku, jo? :lol:
Milan
milan
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 344
Registrován: ned 10. bře 2013 21:53:37
Bydliště: Chabařovice-Ústi n/Labem

Re: BATERIE

Příspěvekod golett » stř 18. pro 2013 21:30:56

Jo Draku starou. Ale Tebe se to netýká, Ty máš ještě mladou :lol: Ale hledět si ji musíš více jak baterky, bo ta musí vydržet více jak deset let ne? :mrgreen: Zdar
Jirka
golett
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 296
Registrován: pon 11. bře 2013 8:01:34
Bydliště: Praha Stodůlky

Re: BATERIE - IMOBILIZÉR STORY

Příspěvekod Mirlos » ned 16. úno 2014 23:02:51

Ahoj kamarádi,
přestože jsem chtěl pro baterku udělat maximum, natropila mi holka neskutečné starosti. Baterka se prostě rozhodla zemřít a to v té nesprávné době. Jelikož dokrmovala záložní zdroj imobilizéru, který už byl taky kaput, stalo se to, že když jsem ji teda jako nefunkční baterii vyndal a čekal na novou za příznivou cenu, nastala časová prodleva při které si kód imobilizéru ovládaný dálkově řekl, že už bylo dost strádání a spáchal sebevraždu. Při namontování nové baterie a zapnutém klíčku nefungovalo kromě rozsvícených světel a klaksonu zhola nic. Dioda imobilizéru sice blikala, ale to bylo vše. Naštěstí jsem našel navigační papír z Anglie, kde byl imobilizér v březnu 2004 montován a po přeložení do češtiny se mi podařilo pomocí blikající diody a klíčku zapalování ukládáním kódu systém odblokovat a nastartovat. Po vypnutí motoru však po 50-ti vteřinách zase vše usnulo. :roll:
Dálkové ovládání bylo k ničemu i s novou čočkovou baterií a tak jsem se rozjel do Chrášťan u Prahy, kde mi v META systému vyšli vstříc a vysvětlili postup správného proklemování několika vstupů na 24 kolíkovém konektoru a tím vyřadil systém imobilizéru z provozu ( podotýkám, že všechny kabely z onoho konektoru jsou černé ). Přiložili i fotografie abych to fakt trefil správně. Ten imobilizér se dnes už nevyrábí a jelikož je zalitý ve hmotě, nelze se do něj dostat a tudíž znovu přeprogramovat. :(
Dnes jsem tedy po odmontování přední masky a nefunkčního imobilizéru úspěšně proklemoval příslušné kontakty a konečně nastartoval. Joj, to se mi bude usínat. ;)
RESUMÉ :
1. Pokud máte imobilizér, nevyndavejte baterii z motorky ( levnější imobilizéry nemají záložní zdroj )
2. Kontrolujte při delší odstávce funkci imobilizéru dálkovým ovládáním ( imobilizér neustále pomalu žere šťávu )
3. Když už je přední maska dole, zkontroloval a ošetřil jsem veškeré kontakty a napojil mp3 bokem.
4. Naučil jsem se něco málo ze složité elektriky Venturky.
5. Za montáž nového imobilizéru ( cca 4-4.500,- ) chtějí specialisté 2.120,-Kč a není to akce na počkání.

BDĚTE, AŤ SE NEDOSTANETE DO PODOBNÉHO MALÉRU. NENÍ TO VŮBEC JEDNODUCHÁ ZÁLEŽITOST :!:

Čauky Mirlos
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 738
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk

Re: BATERIE

Příspěvekod petrskutr » pon 17. úno 2014 10:27:40

Čágo kamarádi.
Ještě k zkušenosti s bateriema.
Nenechávejte trvale celou zimu baterii na udržovací nabíječce.
Pro baterii je lepší ji několikrát za zimní spánek nabít.Postupné vybíjení baterie a občasné nabíti ,ji prodloužíte životnost.
Má to potvora ráda
Je to rada od servisního oddělení firmy Varta

Petrbmw
petrskutr
 
Příspěvky: 282
Registrován: pon 11. bře 2013 9:11:40
Bydliště: Děčín

Re: BATERIE

Příspěvekod Dědek » ned 30. bře 2014 21:20:45

Ahoj kamarádi.

Tak teda nevím jak to s těma bateriemi je :?: Starám se o ni ve Venturce jak to jde. Na udržovací zdroj do dávám poctivě. Dnes jsem mazlíka chystal na projížďku po krásách Moravy. Asi hodinu jsem měl puštěné rádio a ono nic! Před tím jsem to startoval bez problémů. Jsem s toho jelen :evil: Něco podobného mě postihlo v loni na vysočině. Měl jsem asi půl hodiny rozsvícené podsvícení motoru a pak jsem nenastartoval. Mám se poohlédnout po nové baterii? Jinak jezdím v pohodě (jen nesmím ani na malou chvíli) nechat puštěný žádný zdroj. Pokud budu muset koupit novou baterii, dejte nějaký kontakt na lepší cenu. Dík za každou radu :idea:

Dědek
Dědek
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 270
Registrován: pon 11. bře 2013 15:30:25
Bydliště: Fryšták u Zlína

Re: BATERIE

Příspěvekod Mirlos » ned 30. bře 2014 22:21:01

Ahoj Dědku,
nech si baterku přeměřit jaká kapacita ji ještě zbývá a taky odběr při všem vypnutém ( kdy je požíračem imobilizer ) a pak zapnutém, jestli to stíhá, což taky souvisí se správným dobíjením za běhu motoru. Měří se to při maximálním odběru.
A co se baterky týče, tak já kupoval BANNER za 1400,-Kč. Na netu je výběr docela dobrej. Ta původní original baterka mi vydržela ve Venturce přesně deset let ( únor 2004 - únor 2014 ) a nakonec mi natropila s imobilizérem pěknej bordel. Jó, a to rádio umí žrát docela dost šťávy.
Tak ať se daří. Čauky Mirlos.
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 738
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk

Re: BATERIE

Příspěvekod Dědek » úte 01. dub 2014 14:22:37

Ahoj Mirlosi.

Baterku nechám přeměřit. Z Yamahy říkali že US model imobilizér nemá. Aleš říkal že baterka byla nová když jsem
Venturku od něho bral. Místní prodejce moto baterií mi říkal,že s baterkama je problém.Má na ně moc reklamací. Je to všechno Čína.Nevím jak Varty .Baterie YUSA má (270A) ale je drahá (nad 2300kč).Výrobců je víc,jen se správně rozhodnout.Všechny mají označení YTX 20L - BS 12V/18A.Jak je uvedeno v manuálu.Teď babo raď...
Dědek
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 270
Registrován: pon 11. bře 2013 15:30:25
Bydliště: Fryšták u Zlína

Re: BATERIE

Příspěvekod EDA » stř 02. dub 2014 5:45:39

Ahoj "dobíječi" baterek,
Venture a baterie, o tom bych mohl napsat román! Jen pro informaci: v Drag Star mám baterii 8 let - originál Yuasa, ve čtyřkolce vydržela NO NAME čína 5let, ale ve Venture mám již třetí Yuasu za 6let. Mám za sebou několik reklamačních řízení a hodiny elaborování. Baterku nechávám v motorce, tam ji samozřejmě celou zimu ždímá alarm, proto ji pravidelně dobíjím buď OPTIMATE 3 nebo 4. Teoreticky ideální stav, ale stejně odchází do věčných lovišť.
Takže můj závěr je následující:
1.Nemá cenu cpát prachy do rádoby značkové baterie. Dle sdělení jednoho zasvěceného prodejce se všechny baterie vyrábí na Taiwanu a jenom se mění obaly a samozřejmě cena.Takže podvod jako všude jinde. Udivuje mě např. že mezi nejlevnější patří třeba VARTA.
2. Když "inteligentní" nabíječka nahlásí, že je baterie KO, je možné ji ještě na nějakou, někdy slušnou dobu oživit řízeným provařením klasickou trafo nabíječkou.
3. Nyní jsem koupil EXIDE za nějakých 1448,-kč, na zimu ji vyndám a budu čekát jak se holka bude držet.
4. Pro jistotu zháním nějaké vhodné "moto" startovací kabely :D . Kdyby měl někdo tip, sem s ním.
EDA
EDA
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 254
Registrován: pon 11. bře 2013 7:46:45
Bydliště: Český Těšín

Re: BATERIE

Příspěvekod Mirlos » čtv 03. dub 2014 18:35:59

Ahoj Edo,
co je na startovacích kabelech za zvláštnost ? Koupíš si prostě dva kabely na správnou zátěž, červenej a černej, čtyři svorky a kus smršťovací bužírky. Svěrák, nůž, kleště, kladívko a zapalovač, no a dvacet minut práce. Je u vás ELFETEX nebo podobnej kšeft ? Tam seženeš všechno. Vejdeš se tak do 250Kč.
Čus Mirlos
Mirlos
Uživatelský avatar
člen RSV klubu
člen RSV klubu
 
Příspěvky: 738
Registrován: pon 11. bře 2013 7:47:20
Bydliště: Nepomuk

Další

Zpět na opravách, údržbě a úpravách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron