Stránka 1 z 1

Kmitání předního kola

PříspěvekNapsal: úte 24. zář 2013 12:10:03
od arnošt
Ahoj kamarádi! Poslední dobou se mi začala venturka hůře ovládat,každá nerovnost na cestě mě jakoby podtrhne přední kolo,když jsem teď naposled před Žamberkem jel po té vyfrézované silnici,tak jsem několikrát málem spadnul,jak to se mnou hází. Zkusil jsem pustit řídítka v asi 50 km/hod a přední kolo se rozkmitalo tak,že šlo skoro napříč, musím to napevno držet. Při asi 80ce jsem na mžik povolil řídítka a taky byla tendence ke kmitání :? . Myslíte, že by to mohlo být pneumatikou, vymláceným krkem nebo že by přibrždďovala destička? Nebo špatně vyvážené kolo? Poradíte mi někdo nebo máte nějaké zkušenosti s touto nepříjemností? Předem děkuji a všechny zdravím. :) Arnošt

Re: Kmitání předního kola

PříspěvekNapsal: úte 24. zář 2013 16:21:09
od martinž
Ahoj Arnošte,
to co popisuješ se mi stávalo také. Po přezutí to kmitání ustalo.
Moje zkušenosti i z jiných moto - vždycky to bylo pneumatikou. Dělala to i nová motorka po ujetí cca4000 km. Ptal jsem se na to v Yamaze -prý je to mormální :?
Takže zakup pneu a bude to v pohodě.

Zdravíme všechny M+M

Re: Kmitání předního kola

PříspěvekNapsal: úte 24. zář 2013 17:05:24
od OtaHruby
Ahoj,
nerad bych se nějak dotkl tvoji pečlivosti ale podobný problém jsem řešil s Oldou na jeho stroji.
Byl s tím v servisu, řešili tlumiče, na nic nepřišli a problém byl malicherný, podhuštěná guma. Zkus to přeměřit a uvidíš.
Oťas

Re: Kmitání předního kola

PříspěvekNapsal: stř 25. zář 2013 6:15:17
od petrskutr
Arnošte
muže to být několik souvisejících závad
1pokud máš odskákanou gumu je třeba vyměnit olej v př.tlumiči, vyměnít vodítka v tlumiči a novou gumu
2volná nebo vymačkaná ložiska v krku řízení
3mužou být i vůle v ložiskach předního kola
4 pozor muže být i vúle v zadní kyvce ač se to nezdá

5? musíš jezdit rychleji než 80 km/h :lol:

toto jsem na Ventuře řešil v dobách vlastnění a u mě to byl bod1 a 2

Petrskutr

Re: Kmitání předního kola

PříspěvekNapsal: stř 25. zář 2013 9:53:35
od Luboš
Ahoj, kmitání má většinou původ v odskákané gumě (hučí v zatáčce, poznáš pohledem i rukou) a to může být zapříčiněno malým tlakem v pneu. Při hustění na horní tlak se to časem trochu srovná, ale lepší je vyměnit gumu. To platí, pokud máš krk a tlumiče v pořádku.
Hodně štěstí.

Re: Kmitání předního kola

PříspěvekNapsal: stř 25. zář 2013 11:26:41
od grunerj
Ahoj, základem je správně nahuštěná pneu a pravidelná výměna oleje ve vidlích, pokud ani jedno nepomůžeřešil bych pneu je pravda že dojet ji na předku na 2mm u venturky nejde.Jen taková poznámka zkontroluj si i přední ložiska v kole a dotažení ložiska v krku-
Jarda

Re: Kmitání předního kola

PříspěvekNapsal: stř 25. zář 2013 12:38:19
od arnošt
Ahoj chlapci!
Děkuji vám všem za rady. Tlak v pneu kontroluju velmi často,dofukuju málokdy(předek 2,5, zadek 2,8) a olej ve vidlích měním každé 2 roky. Před sezonou vždy proběhne celková kontrola venturky, včetně ložisek předních kol (myslím,že s tím měl problém Mirlos) i uložení přední vidle. Začnu tedy postupně od ložisek a koupím nové pneu- ony ty silnice u nás jsou hodně rozbité, jak jste si jistě všimli vloni- no a uvidíme. Všechny zdravím! Arnošt

Re: Kmitání předního kola

PříspěvekNapsal: stř 25. zář 2013 19:43:39
od Mirlos
Ahoj Arnošte,
já ten problém na Venturce neměl , ale na Drakouši a bylo to gumou. Taky se mrkni jestli si neztratil závažíčka a nemáš rozvážené kolo. Na Venturce jsem sjel Bridgestony na předku do " špičky" a na frézovaném asfaltu to bylo pěkně o hubu. Když je chladno a dlouho se nejede, tak mi Venturka, taky občas zakmitá, ale jen prvních 500 m, než si to sedne. Pak třeba když máš hodně naloženo na zadek, tak mi taky předek zakmital. Řešil jsem to tankvakem a motka sedí jako přibitá. Nevím kolik máš nabrnčeno, ale já jsem na vidle ještě nesáhl a budu mít zanedlouho 40 000 km.
Zásadně se nehrabu do ničeho co zatím není potřeba.
Čauky Mirlos.